Výsledky vyhledávání pro dotaz svůj:

Výsledky vyhledávání v sekci: O kávě

Hario V60 - návod

 Příprava vody1. přiveďte vodu do bodu varu2. Přeložte filtr a vložte jej do V60. Položte V60 na svůj šálek.3. opláchněte horkou vodou, a zahřejte svůj hrnek. Přebytečnou vodu vylejte.Příprava kávy1. Navažte 21 gramů kávy a namelte ji tak, aby se její hrubost podobala soli (středně).2. Dejte kávu do V60 a opatrně zarovnejteZalití kávyPoužívejte kontinuální kruhové pohyby, od středu směrem k okraji kávy a pak opět dovnitř. Nenalévejte vodu na samotný filtr.Spusťte časovač.0-15s: nalijte 50 g vody rovnoměrně po celé kávě.15 – 30s: vyčkejte30 – 3m: zbylou vodu vylijte každých 10 – 15 sekund podle potřeby, dokud nedosáhnete celkové 360g vody. Pokud ještě nemáte svůj dripper, můžete jej pohodlně koupit zde: https://www.lazenskakava.cz/kategorie-produktu/alternativni-priprava/dripper/Podívej te se na další způsoby přípravy kávy: https://www.lazenskakava.cz/domaci-priprava-kavy-alternativni-metody/ Také by vás mohlo zajímat:Kde se pěstuje káva?   Zdroj: Creature Coffee. “Hario V60 Brew Guide.” Creature Coffee, creaturecoffee.co/pages/hario-v60-brew-guide.

Jak na Cold brew s Frenchpressem

Co potřebuješ 140 gramů kávy. středně nebo tmavě pražené1L French Press.Váha. Stačit bude každá běžná kuchyňská váha. Mlýnek Vařečka. Výsledek konce studené vaření Celková doba vaření: 12:00 hodin.Kolik kávy získáme: 8 šálků (1 l).Charakteristika chutě: Těžká a robustní. Více příchuti, menší kyselost . Krok 1: Vážení a mletí kávyVětšina receptů na studenou kávu používá poměr vody a kávy 7:1. Laicky řečeno, pro každý litr vody musíte přidat asi 140 gramů vody. Pro tento recept na používám 1 litr French Press (8 šálků), ale pokud používáte menší French Press, upravte podle toho své množství kávy a vody.Jakmile vážíte svou kávu, budete chtít nastavit svůj mlýnek na hrubost mletí, jak byste normálně používali pro pravidelné vaření frenchpressu.Krok 2: Přidejte vodu o pokojové teplotěPřidejte mletou kávu do FrenchPressu, jemně protřepejte, aby se srovnala mletá káva. Pomalu nalijte přes 1 litr filtrované vody (zhruba 4 šálky). Krok 3: ZamíchatTrik, jak zajistit, aby vaše Cold brew bylo prvotřídní, je zajistit, aby všechna zrna byla zcela ponořena do vody. K tomu si vezměte lžíci (dřevěnou, pokud používáte sklenici French Press), nebo když jsem použil plastové míchadlo AeroPress a jemně posypte kávovou sedlinu tak, aby byla zcela ponořena.Krok 4: Dlouhé čekáníUmístěte víko na svůj French Press, ale ještě ho nezakrývejte. Jakékoliv Cold brew si vyžaduje čas a díky této hrubosti mletí potřebuje váš Frenchpress za studena vařit při pokojové teplotě nejméně 12 hodin.Na rozdíl od jiných způsobů vaření horké kávy, které vyžadují teplo pro extrakci, proces vaření za studena nahrazuje teplo časem, aby se dosáhlo odpovídající extrakce vaší kávy. Čím déle je káva namáčená, tím více olejů a příchutí se uvolní z vašich zrn.Krok 5: Filtrujte , nalijte a užívejte 

Je vaše káva skutečně dobrá káva ? Zde je jednoduchý test

Jistě, všichni máme rádi horký šálek kávy, ale věděli jste, že při ochlazování kávy jsou naše ústa schopnější rozeznat přirozené tóny kávy?No, teď ano.Když káva chladne, často se můžeme nechat zmást myšlenkou, že chladnější nechutná dobře. Hotelová káva, káva z benziny, - to vše chutná nejlépe, když se pije ihned po uvaření, ale když vychladnou, útočí na jazyk. Proč? Protože když je káva horká, nemůžete ji skutečně ochutnat . Když se káva ochladí, odhalí své skutečné barvy.Nadějní nadšenci by si mohli koupit všechno správné vybavení, ale pokud si nekoupíte dobrou kávu, nedostanete se příliš daleko. Pokud tedy chcete rozvíjet svůj vkus a zjistíte, zda je káva, kterou kupujete, skutečně kvalitní, zde je jednoduchý lakmusový test: zkuste to za studena . Ledová nebo vlažná káva vám pomůže určit její kalibr. Po ochlazení bude špatná káva chutnat - spatně, nebo hrozně, dobrá káva si zachová svůj charakter.Je to opravdu tak jednoduché!

Výhody konzumace kávových zrn

1. Velký zdroj antioxidantůJedním z nejčastějších a nejsilnějších antioxidantů v kávě je kyselina chlorogenová, která může zlepšit naše zdraví. Pomocí kyseliny chlorogenové je možné snížit riziko vzniku diabetu 2. typu a bojovat se záněty.Někteří vědci naznačují, že tento antioxidant má vlastnosti, které mohou zabránit rakovině. Množství kyseliny chlorogenové se může lišit v závislosti na typu a způsobu pražení kávových zrn. Bohužel se díky pražení ztratí přibližně 50% až 95% kyseliny, i když plody kávy jsou stále považovány za možná jeden z nejlepších zdrojů k uspokojení hladu.2. Kofein se vstřebává rychlejiMnoho lidí ví, že kofein je přírodní stimulant, který najdeme v mnoha potravinách a nápojích, včetně všech našich oblíbených káv a čajů. V průměru jeden šálek kávy obsahuje 8-9 kávových zrn. Je logické předpokládat, že konzumací fazolí metabolizujeme kofein rychleji, než je konzumujeme v tekuté formě.Jedna studie ukázala, že pití dvou šálků kávy po 200 mg kofeinu, což je 17 kávových zrn, mělo stejný výsledek jako 30 minutový spánek při bdělosti a emocích. V jiné studii vědci zjistili, že přibližně 60-70 mg kofeinu, což odpovídá 1 šálku espressa nebo 5 kávových zrn, vedlo ke zlepšení pozornosti a nálady po celý den.Jak tedy kofein funguje?Kofein potlačuje adenosin, chemickou látku, která způsobuje ospalost a připravuje nás na spánek. Kofein může také zlepšit naši fyzickou výdrž a hubnutí v důsledku zvýšeného metabolismu.3. Vylepšení pamětiVraťme se trochu zpět ke studiu roku 2013 na Johns Hopkins University, kde studenti dostávali 200 mg kofeinu po každém studijním období. Ukázalo se, že kofein pomáhal studentům posilovat jejich vzpomínky až do 24 hodin po pití kávy.Je nepravděpodobné, že byste touto zprávou naštvali, 200 mg je denní dávka pro osobu středního věku.4. Snížení bolesti svalů po cvičeníDíky studii z roku 2017 vědci zjistili, že káva dokázala po cvičení snížit bolest svalů o více než 50%. Například, aleve složka redukuje stejnou bolest o 30% a aspirin pouze o 25%. Další studie byla provedena na dálkových cyklistech, která ukázala, že 400 mg kofeinu by stále mohlo být prospěšné pro bolesti svalů u lidí, kteří kávu nezneužívají. Tato dávka dvakrát překračuje denní normu.Proto, až příště půjdete do tělocvičny, nezapomeňte si přinést hrst kávových zrn s sebou!Je však třeba poznamenat, že studie z roku 2017 také vědcům umožnila zjistit, že lidé, kteří neustále pijí kávu, nemusí mít díky toleranci stejné výhody.5. Zvýšená výdrž během tréninkuPo tréninku se začnete cítit lépe, ale také získáte nejlepší trénink!Vědci dokázali zjistit, že u lidí, kteří po cvičení konzumovali kávová zrna a uhlohydráty, se svalový glykogen po úplném cvičení zvýšil asi o 66%, na rozdíl od lidí, kteří konzumovali pouze uhlohydráty.Protože glykogen je palivo používané pro sport, skupina lidí, kteří konzumovali uhlohydráty s kofeinem další den, byla schopna cvičit energičtěji a tvrději.Jedna další studie ukázala, že běžci o délce 9 mil, díky konzumaci kávových zrn před jejich tréninkem, zlepšili protizánětlivé reakce během a po joggingu.zrna jsou určitě relativně zdravé jako svačina! Ve srovnání s arašídy obsahují kávová zrna asi pětinu tuku, polovinu kalorií a čtyřikrát tolik vlákniny.6. VlákninaKávová zrna mají vysoký obsah vlákniny s porcí asi 30 zrn. Množství vlákniny může poskytnout asi 3 gramy nebo 10 procent vašeho denního příjmu. Například šálek pravidelné vařené kávy obsahuje 0 gramů vlákniny.7. Snížení dlouhodobého chronického zánětuVědci na Stanfordské univerzitě zjistili, že kofein blokuje specifický gen zodpovědný za chronický zánět, který ovlivňuje to, jak se cítíme den co den a byl spojen s úmrtností způsobenou všemi lidmi u lidí starších 85 let.8. Muži mají méně erektilní dysfunkciPodle Lékařského centra University of Texas může denní dávka 85 mg kofeinu - 43% průměrného denního příjmu dospělého - postačovat k boji s erektilní dysfunkcí.9. Kávová zrna mají méně kaloriíJedna unce vysoce koncentrovaných kávových zrn espressa poskytuje pouze tři kalorií. Můžete si vychutnat skvělé výhody kávy, aniž byste se museli starat o svůj jídelníček. (Někteří lidé dokonce začali používat přípravky pro péči o pleť na bázi kávy, aby vypadali svěží.)Ale přiznejme si to: nikdo neříká ne ovesům, kešu, mandlovému máslu, čokoládovým lupínkům, randům a skořici. Naše ingredience jsou také veganské a bezlepkové… mmm, plněné kávou.10. Zvyšuje individuální životKonzumace kofeinové kávy zvyšuje životnost člověka. Studie prokázaly, že pití kávy snižuje časnou úmrtnost u obou pohlaví.11. Reguluje krevní tlakKávová zrna zachycuje přebytečný tuk, který může zničit krevní cévy. Lidé trpící krevním tlakem by měli myslet na konzumaci kávových zrn. To je ideální způsob, jak se s těmito případy vypořádat. Častá konzumace doplňků z kávových zrn pomáhá udržovat krevní tlak.12. DetoxPřidání kávových zrn v naší stravě pomáhá čistit toxické látky, které ulpívají na sliznici střeva. Časté používání kávového extraktu pomáhá čistit tělo škodlivých látek.13. Jíst kávová zrna Potlačuje chuť k jídluPodle těch, kteří používají kávová zrna, několik dní po jídle zažili výrazný pokles chuti k jídlu. To je velmi dobré, zejména pro lidi, kteří mají potíže s ovládáním své váhy. To je skvělé zejména pro ty, kteří jedí více, než by měli. U kávových zrn se budete cítit plný i mezi jídly, což vám pomůže zbavit se hladu. To je nejdůležitější pro lidi se zájmem o hubnutí.14. Omezení případů rakoviny kůžeStudie ukázaly, že pravděpodobnost vzniku rakoviny kůže klesá asi o 20 procent, pokud osoba nepřijme více než čtyři šálky kávy denně. Typy kávových zrn jsou zde také použitelné, protože studie ukazují, že některé druhy kávy jsou neúčinné.15. Snižuje riziko srdečních chorobKáva v zrnech zlepšuje zdraví krevních cév a tepen. Zlepšuje průtok krve ve všech částech těla. Zlepšení průtoku krve má pozitivní vliv na fungování mozku, odstranění škodlivých látek a dobré vidění. Tělesné funkce se zlepšují, což vede k větší mentální schopnosti.16. Udržuje rovnováhu cukru v krviKávová zrna obsahuje životně důležité enzymy, které udržují rovnovážnou hladinu cukru v krvi. Enzym funguje tak, že katalyzuje procesy ve slinivce břišní, které produkují hormony inzulín a glukagon a regulují hladinu cukru v krvi. To pomáhá snižovat hladinu cukru v krvi.

5 druhů kávy, které musíte vyzkoušet

CappuccinoTento nápoj je nejoblíbenějším typem kávy na světě, sestává ze tří vrstev. První z nich je výstřel espressa, následuje výstřel parního mléka a nakonec barista přidá vrstvu napěněného pěnového mléka. Tato konečná vrstva může být také pokryta čokoládovým práškem nebo hoblinami.Ledová kávaLedová káva je osvěžující nápoj, ale pouze pokud si můžete nechat kávu nebo pití studenou, aniž byste ji zředili ledem. Nalévání horké kávy přes svazek ledových kostek může mít za následek silně zalévaný nápoj a udržení kávy v lednici, dokud není zima, takže nechte nápoj, který chce, v oddělení vůní a chutí. Všichni to víme.Café LatteCafé Latte, docela populární volba pro pijáky kávy, se skládá z napařeného nebo vyhřívaného mléka a jediné dávky kávy. Je to obvykle docela pěnivé a občas narazíte na kavárny, které nerozumí rozdílu mezi kavárnou latte a plochou bílou.EspressoEspresso se vyrábí vytlačováním téměř vroucí vody pod tlakem prostřednictvím mletých kávových zrn a výsledkem je vařič, který je tlustší než káva, která se vytváří jinými metodami vaření. Espresso je také základnou pro různé nápoje. Naučte se, jak si vyrobit espresso, a už jste na půli cesty, jak si vytvořit svůj vlastní macchiato, cappuccino a café latte.MochaccinoMoka je jen latte s přidaným sirupem nebo čokoládovým práškem, občas se šlehačkou. Pokud jde o cokoli, jedná se o dobrou kávu na základní úrovni, která žije ve světech mezi kavárnou dospělých latte a dětskou horkou čokoládou.

Může nás káva spojit? My si to myslíme

Lidé seděli u šálku kávy a povídali si, dokonce i s cizími lidmi. Teď se to zdá téměř nemyslitelné. V dnešním bojovém prostředí máme sklon vyhýbat se náročným diskusím, jako by nás oslabovaly - i když opak je pravdou.Nemusí to tak být, navzdory tomu, co nás může přimět k vymýcení negativnosti ze sociálních médií a zpráv. Někdy je učení o druhých a zjištění toho, co máme společného, ​​tak jednoduché jako prodloužení pozvánky a káva je perfektním důvodem, proč to udělat. Káva vytvořila spojení pro generaceStovky let poskytovaly kavárny místo, kde se mohli setkávat Američané ze všech prostředí a oblastí života, aby diskutovali o nápadech a dozvěděli se jeden o druhém. Ve skutečnosti byste mohli tvrdit, že káva hrála při narození našeho národa ústřední roli. Mnoho klíčových osobností americké revoluce se setkalo a plánovalo hnutí za nezávislost v kavárnách. Jeden z významných kaváren v Bostonu, Zelený drak, dokonce obdržel čestnou přezdívku „sídlo revoluce“.Ačkoli mnoho různých potravin a nápojů může otevřít bránu ke konverzaci a spojení, žádná z nich není tak univerzální jako káva. Pro mnoho z nás je vůně kávy spojena s některými z našich nejranějších vzpomínek. Než jsme si mohli vybrat svůj vlastní nápoj, voněli jsme v domě naplněným teplým, toustovým pachem čerstvé kávy a věděli, že to signalizuje ruch činnosti, který začíná nový den. Možná proto také její vůni milují i ​​lidé, kteří nepijí kávu.Káva je velkou výmluvou pro to být společenskouBěhem posledních 20 let se káva ujala další role, protože se stala palivem našeho pracovního života. Zatímco káva a produktivita jdou skvěle spolu, toto úzké spojení znamená, že jsme obvykle chytili šálek během našeho dojíždění a spolkli ho, aniž bychom museli věnovat čas tomu, abychom si ho užili nebo se zamysleli. I když jsme obklopeni lidmi, většina sponzorů kaváren sdílí svůj stůl s notebookem místo s přítelem.Nedávná exploze „high-end“ kaváren nepomohla. Ve vaší typické butikové kavárně stojí fokus místo patronů přímo na žokeji espressa. Abyste si dali ruce na šálek kávy, musíte slyšet zdlouhavou řeč od Dirk baristy o jeho směsi dne a sledovat, jak si připravuje svůj nápoj tak rychle, jak vaše babička Gert vytváří její řemesla. V době, kdy si sednete u svého šálku, je polovina času, kterou jste vyřezali, aby s někým strávili, pryč.To je příliš špatné, protože káva si stále udržuje svou neuvěřitelnou sílu spojovat lidi. Zeptejte se sami sebe: Kdy jste naposledy pozval starého přítele nebo nového známého, aby se podělili o šálek kávy? Kdy jste naposledy nechali ležet na teplém hrnku, abyste si pochutnali na chuti, vůni a dobrém rozhovoru? Pro většinu z nás je odpověď „příliš dlouhá“Naštěstí je tento lék jednoduchý: oslovte někoho a pozvěte je, aby se podělili o kávu. Ještě lepší je rozšířit pozvání na někoho nového a jiného - možná dokonce na někoho, s kým se vždy nevidíte z očí do očí.Sociální média, zprávy a naše současná politická kultura často zdůrazňují věci, které nás dělí. Je snadné se podívat na někoho, kdo myslí jinak, nebo hlasuje opačným způsobem a vidět nemožnou propast mezi vámi dvěma. Ale káva má způsob, jak snížit hluk. Jediné, co musíte udělat, je vytvořit prostor a nechat kávu vařit.